A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Ляшківська громада
Дніпропетровська область, Царичанський район

Стратегія розвитку

      

Р І Ш Е Н Н Я

        

Про затвердження Стратегії розвитку

Ляшківської територіальної громади

до 2020 року

         

            Заслухавши та обговоривши інформацію Ляшківського сільського голови про затвердження Стратегії розвитку Ляшківської територіальної громади до 2020 року, керуючись ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,  сільської ради ВИРІШИЛА:

  1. Затвердити Стратегію розвитку Ляшківської територіальної громади  до 2020 року відповідно додатка №1.
  1. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну  комісію з питань планування бюджету,фінансів та соціально-економічного розвитку.  

 

Сільский голова:                                                                     Ю.Омелян

 

с.Ляшківка

від 15.03.2017 року

№ 180 -22/7

 

 

Додаток №1 до рішення №180 

                                                                                                                                      22сесії 7 скликання      

                                                                                                                                               Ляшківської сільської ради

                                                                                                                       від  15.03.2017р.

 

 

СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ  

ЛЯШКІВСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ  ГРОМАДИ

 ЦАРИЧАНСЬКОГО РАЙОНУ  ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ  до 2020 року

ЗМІСТ

1.

Вступ

 

2.

Аналітична частина

 

3.

Цілі та пріоритети розвитку Ляшківської об'єднаної

територіальної громади

 

 

4.

        Основні завдання та механізм реалізації Стратегії розвитку   

         об'єднаної територіальної громади       

 

5 .

 Фінансове забезпечення реалізації Стратегії

 

6.

Моніторинг та оцінка результативності реалізації Стратегії

 

7

Захист населення і територій від надзвичайних ситуацій, забезпечення пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту

 

 

Додатки

 

 

 

 

  1. ВСТУП

Стратегія  розвитку Ляшківської об'єднаної територіальної громади до 2020 року (далі – Стратегія) та її основні показники економічного та соціального розвитку Ляшківської ОТГ до 2020 року розроблено відділом фінансово-економічних та інвестиційних питань.

Законодавчою основою для розроблення Плану є Закон України "Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України", постанова Кабінету Міністрів України від 26 квітня                  2003 року № 621 "Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету" (зі змінами та доповненнями), лист Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 10.03.2016 №7/31-2414 "Щодо рекомендацій до розроблення плану соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади".

Стратегію розроблено з урахуванням завдань і положень:

Стратегії розвитку Дніпропетровської області на період до 2020 року, затвердженої рішенням  Дніпропетровської обласної ради від 26.09.2014           № 561-27/VI;

 Стратегії розвитку Царичанського району на період до 2020 року, затверджена рішенням Царичанської районної ради від 24.12.2014 № 376-36/VІ.

 Стратегія визначає мету та пріоритетні напрями дій до
2020 року щодо забезпечення стабільного зростання в реальному секторі економіки й на цій основі – поліпшення якості життя населення.

Прогнозні розрахунки та заходи Стратегії розроблені на основі аналізу поточної соціально-економічної ситуації у господарському комплексі ОТГ.

Фінансування передбачених Стратегією заходів буде здійснюватися за рахунок коштів підприємств, місцевого бюджету, інвесторів, а також коштів державного бюджету, що спрямовуються на реалізацію державних цільових програм, та інших джерел не заборонених чинним законодавством.

  1. Аналітична частина

2.1. Географічне розташування, опис суміжних територій.

Територія Ляшківської об’єднаної громади включає в себе дев’ять сіл(Ляшківка, Залелія, Шарівка, Орлівка, Назаренки, Нетесівка, Лозуватка, Помазанівка, Андріївка), в них  1603    дворів.

Центром територіальної громади є село Ляшківка.

Село Ляшківка знаходиться в 10 км на північний захід від районного центру (смт Царичанка) і в 40 км від залізничної станції Кобеляки на лінії Полтава-Кременчук. Населеним пунктом проходить автомобільна траса республіканського значення Дніпропетровськ-Решетилівка-Київ.

Територія села розміщена в межах Східно-Європейської платформи. Населений пункт лежить на Придніпровській низовині, що відповідає великій геологічній структурі – Дніпровсько-Донецькій западині. Рельєф поверхні - хвиляста рівнина зі зниженням на північ і підвищенням на південь.

ОТГ межує із територіями Царичанської, Рудківської, Бабайківської сільської рад Царичанського району Дніпропетровської області та Бродщанською сільською радою Кобеляцького району Полтавської області.

Транспортний зв’язок з райцентром проводиться по асфальтній дорозі.

Площа громади дорівнює 82,197 кв. кілометрів.

Земельні ресурси:

сільськогосподарські угіддя  - 6691,94 га,

рілля  - 5742,50 га,

ліса та інші лісовкриті площі 416,45 га.

Сучасна  мережа природно-заповідного фонду представлена однією природно-заповідною зоною - декоративний "Сад" в селі Ляшківка (40 га).

Біля села Залелія залишились фрагменти Української укріпленої лінії (1731-1733 р.р.).

Основні історичні та історико – архітектурні пам’ятки:

пам’ятник Д.П.Назаренко.

обеліск загиблим воїнам – односельчанам.

захоронення невідомих солдатів.

2.2.Демографічна ситуація, ринок праці

Протягом 2012 – 2016 років відбувся значний приріст населення –по Ляшківській сільській раді народилося 70 дітей. Станом на 01.12.2016 дитячий садок в селі Ляшківка відвідує40 дітей, а у 2012 році - 17. Загальна кількість дітей дошкільного віку складає 93 осіб. У Ляшківській ЗОШ I-III ст. навчається 182учні (технічна наповнюваність 300), Залеліївський НВК відвідує 35 дітей з них 16 дітей дошкільного віку.

Таким чином, станом на 01.12.2016 кількість дітей дошкільного віку по Ляшківській об’єднаній територіальній громаді складає 102 дітей, 55 з них відвідує дитячі садки. Всього дітей шкільного віку - 223 учні.

Збільшення чисельності населення може мати позитивні наслідки для територіального розвитку, серед яких збільшення чисельності осіб працездатного віку; підвищення рівня трудової активності населення.

У Ляшківській ОТГ чисельність економічно активного населення у віці 15 – 70 років практично не змінювалася  до 2012 року і становила в середньому 1,5 тисяч осіб, після чого відбулося невелике збільшення його кількості за рахунок народжуваності дітей.

Щорічно працевлаштовувалось по 28 незайнятих громадян  із понад               56безробітних.

Тимчасова зайнятість безробітних досягалася за рахунок організації громадських робіт, у яких у 2013 році брали участь  три особи, у                  2014 році – п’ять осіб, у 2015 році – п’ять осіб, у 2016 році – три особи.

Станом на 01.12.2016 із  понад 1,4 тис. осіб працездатного віку в усіх сферах виробництва  зайнято 500 осіб.

Національності - українці, росіяни, молдовани, цигани.

2.3. Стан розвитку інфраструктури

  Загальна протяжність доріг комунальної власності – 41,716 км, з них: асфальт – 27,012 км, шлак – 9,104 км, ґрунтова дорога – 5,6 км.

Газифіковано житлових будинків – 77,9%.

Централізоване водопостачання та водовідведення – відсутнє.

Питна вода – індивідуальні криниці та свердловини.

Надавачем послуг газопостачання - є Царичанський цех Новомосковського управління по експлуатації газового господарства                 ПАТ "Дніпропетровськгаз".

Електропостачання  здійснюється Царичанським РЕМ  ПАТ "Дніпрообленерго".

 

2.4. Соціально-культурна  інфраструктура

Загальна кількість об’єктів соціально-культурного призначення – 11 од., у т.ч.: один загальноосвітній навчальний заклад І – ІІІ ступеня (Ляшківська ЗОШ І-ІІІ ст.), одиннавчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад І ступеня –дошкільний навчальний заклад»;один дошкільний навчальний заклад(КЗ Ляшківський ДНЗ  "Калинка"); п’ять закладів культури (Ляшківський сільський будинок культури, Шарівський сільський клуб, Залеліївський сільський будинок культури, Ляшківська сільська бібліотека, Залеліївська сільська бібліотека) та три фельдшерсько-акушерських пункти (Залеліївський ФАП, Ляшківський ФАП, Шарівський ФАП).

Система освіти ОТГ являє собою сучасну сталу мережу освітніх закладів, що задовольняють освітні потреби населення.           

 Належне кадрове забезпечення галузі сприяє ефективному функціонуванню освіти.

Проблемно вирізняється відсутність педагогічних кадрів - практичних психологів та вчителів-дефектологів.

Показники якісного фахового складу педагогічних кадрів ОТГ становлять,%:

Роки

2012

2013

2014

2015

2016

Вища кваліфікаційна категорія

Педагогічне звання

Вища кваліфікаційна категорія

Педагогічне звання

Вища кваліфікаційна категорія

Педагогічне звання

Вища кваліфікаційна категорія

Педагогічне звання

Вища кваліфікаційна категорія

Педагогічне звання

49%

27%

50%

30%

45%

28%

47%

30%

48%

30%

Показники вікового складу педагогічних кадрів району,%:

Роки

2012

2013

2014

2015

2015

Молоді спеціалісти

вчителі-пенсіонери

Молоді спеціалісти

вчителі-пенсіонери

Молоді спеціалісти

вчителі-пенсіонери

Молоді спеціалісти

вчителі-пенсіонери

Молоді спеціалісти

вчителі-пенсіонери

4%

9%

6%

9%

7%

10%

10%

10%

10%

7%

Відповідно до рішення обласної ради від 25.03.2016 № 25-3/VII "Про внесення змін до рішення обласної ради від 04 грудня 2015 року № 705-35/VІ "Про обласний бюджет на 2016 рік" 11663,271 тис. грн обласних коштів було спрямовано на реалізацію проекту "Незавершене будівництво клуба                      (ІІ черга) за адресою: с.Ляшківка,Царичанського району, Дніпропетровської області" під дитячий дошкільний заклад". Нове будівництво.

Мережа закладів галузі культури з 2012 року незмінна.

Із 2012 року кількість учасників клубних формувань, відвідувачів культурно-масових заходів та користувачів бібліотечними фондами   поступово зменшувалася (одноразово):

у 2012 році – на 14;795; та 18 осіб відповідно;

у 2013році – на 14; 750; та 17 осіб відповідно;

у 2014 році – на 13; 750; та 17 осіб відповідно;

у 2015 році – на 12; 745; та 16 осіб відповідно;

у 2016 році – на 12; 740; та 15осіб відповідно.

За період з 2012 по 2016 роки ремонтними роботами охоплено 30% клубної мережі, а саме:

у 2010 році  - проведено реконструкцію будівлі ККЗ "Шарівський сільський клуб" ( 20,7 тис.грн. – районний бюджет).

Першочергового вирішення потребують питання:

проведення ремонтних робіт будівлі комунального клубного закладу                "Залеліївський сільський будинок культури". 

            Система медичних закладів ОТГпредставлена трьома структурними підрозділами самостійного амбулаторно-поліклінічного закладу КЗ "Царичанський районний центр первинної медико-санітарної допомоги".

Ремонти закладів первинної медичної ланки носили поточний характер, за виключенням 2013 року - капітальний ремонт приміщень ФАПу в с.Шарівка  за  проектом "Місцевий розвиток орієнтований на громаду"та у серпня 2016 році - капітальний ремонт приміщень ФАПу в с.Залелія  за  проектом "Місцевий розвиток орієнтований на громаду".

2.5.Економіка та підприємництво

Структура економіки громади зберігає ознаки народної, оскільки направлена на забезпечення населення продовольством і отримання сировини для цілого ряду галузей промисловості на зовнішніх та внутрішніх ринках.

Промисловість  є достатньо ефективною і за наявної структури виробництва створює достатню кількість робочих місць.

До  видів економічної діяльності  в промисловій галузі ОТГ віднесені:

харчова промисловість, яка представлена ТОВ "Царичанський консервний завод" (50 працюючих).

Торгівельна діяльність у ОТГ достатньо поширена, проте не є реальним важелем у вирішені питання щодо значного збільшення надходжень до місцевих бюджетів. Аналіз кількості торговельно-побутових об’єктів ОТГ представлений далі, од.: 

Показник

2012 рік

2013 рік

2014 рік

2015 рік

2016рік

Кількість торговельних об'єктів

16

17

18

18

17

 

Кількість торговельно-побутових об’єктів не має значних відхилень від середньої за п’ять роки. Тобто, для забезпечення населення громади  споживчими  товарами така кількість торговельних об’єктів є оптимальною.

 Працівники торговельної мережі ОТГ зацікавлені як у збільшенні асортименту продукції, на яку існує попит, так і у його  розширенні, та представленні нових товарів.

Нестабільність економічної ситуації в Україні в цілому, призвели до погіршення купівельної спроможності населення громади зокрема.

2.6.Сільське господарство

Галузь сільського господарства, як базова, є "локомотивом" у забезпеченні економічної безпеки ОТГ.

У галузі рослинництва в цілому  сконцентровано 62 % зернових та зернобобових культур, у тому числі 17,3 % - озимої пшениці, 12,5 % - ярого ячменю, 28,4 % - кукурудзи на зерно; 23 % - технічних культур, у тому числі: 20 % - соняшника, 2,4% - ріпаку; 5% - кормових культур; та 7 % - овоче-баштанних культур та картоплі. Площа чистих сидеральних парів – 3%.

Мал. Питома вага сільськогосподарських культур та чистих сидеральних парів в структурі ріллі Ляшківської ОТГ у 2017 році

Рослинницька сфера зорієнтована переважно на вирощування зернових та технічних культур. Вони є лідерами за обсягами та дохідністю виробництва, відповідають ефективній інфраструктурі ринку, та сприяють  формуванню відповідного попиту.

Так,  для задоволення , повної потреби ОТГ в зерні, в 2018 році прогнозується стабілізувати посівні площі зернових культур в межах                 3,2 тис. га по всіх категоріях сільгосподарських підприємств, що при середній урожайності 30,0 ц/га забезпечить загальний збір урожаю на рівні                      10,2 тис. тонн.

Серед зернофуражних культур основні місця займуть ячмінь та кукурудза. Такі площі в основному відповідатимуть оптимальному рівню насичення сівозмін зерновими культурами та  сприятимуть розміщенню озимих культур по найкращих попередниках.

Соняшник залишаться основними культурами для виробництва олієсировини в ОТГ.

У 2012-2016 роках в усіх категоріях господарств ОТГ площі, заняті соняшником, збільшились і займають 20% у структурі  орної землі, середня урожайність витримується  на рівні   22,5 ц/га. У 2017 році і послідуючих роках, відповідно  до науково-обґрунтованих норм, планується оптимізувати посівні площі соняшника в структурі ріллі до 13%, а валовий збір збільшити за рахунок впровадження новітніх, перспективних гібридів і дотримання інтенсивних технологій його вирощування.

У тваринницькій галузі по сільськогосподарських підприємствах протягом 2012-2016 років відслідковувалася тенденція до збереження чисельності поголів’я худоби, нарощення її вагових кондицій, росту продуктивності, та покращення якості продукції.

Станом на 20грудня 2016 року поголів'я худоби в агро формуваннях ОТГ складало:

Великої рогатої худоби – 810гол.;

у т.ч. корів – 475 гол.;

свиней – 6975 голів.

Основними виробниками м'яса в ОТГ залишаться ДП "Націонал-плюс", ТОВ АФ "Колос".

Виробниками молока - ДП  “Націонал-плюс” та індивідуальні господарства населення.

Потужний сільськогосподарський комплекс, як в рослинницькій так і тваринницькій галузях представлений ДП "Націонал Плюс",ТОВ АФ "Колос", ТОВ "Оріль", ПП "Аграрник Приорілля", ПП "Агропром – 2000", ФГ "Гранд", СФГ "Еліта", СФГ "Злагода", СФГ "Вікторія – о".

У сільському господарстві зайнято близько 300осіб економічно активного населення.

По господарствах ОТГ усіх форм власності відбувається ефективне оновлення та заміна морально застарілих марок тракторів, комбайнів та іншої сільськогосподарської техніки.

Протягом 2017 року перевага надаватиметься придбанню економічно – вигідніших моделей ґрунтообробної та зернозбиральної техніки, використанню широкозахватних агрегатів і агрегатів, які за один прохід виконують декілька операцій та значно скорочують витрату паливно-мастильних матеріалів на один гектар сільськогосподарських угідь.

2.7. Стан навколишнього природного середовища

У порівнянні з іншими районами Дніпропетровської області стан навколишнього природного середовища Ляшківської ОТГ можна охарактеризувати, як задовільний, оскільки на його території відсутні підприємства важкої промисловості.

Забруднення ґрунту у межах норми відбувається при використанні засобів хімізації в аграрному секторі ОТГ.

Використання отрутохімікатів і пестицидів за допомогою авіації у                2012-2014 роках проводилося лише ТОВ Агрофірмою "Колос".

Крім того, має місце недотримання принципів сівозміни для збереження родючості ґрунтів.

У ОТГ відсутні підприємства, які скидають забруднюючі речовини у поверхневі води.

На території ОТГ у одному місці видалення відходів розміщуються тверді побутові відходи IV категорії. 

Організованим вивозом сміття не забезпечується населення та суб’єкти господарювання ОТГ.

Вивіз сміття до місця видалення відходів здійснюється самовивозом суб’єктами господарювання і населенням, що призводить до виникнення стихійних звалищ.

2.8. Фінансово-бюджетна ситуація

 

Станом на  01.12.2016, тис.грн

Доходи місцевого бюджету всього,

 в т.ч.:

16181766,52

Податкові надходження

3590899,85

Податок на доходи

1861830,51

Єдиний податок

970568,01

Акцизний податок

168670

Операції з майном                         

2923,89

Орендна плата  за землю

548624,63

Адміністративні збори та платежі

5,535,56

Транспортний податок з фізичних осіб

25000,00

Виявлення взаємозв’язків між "внутрішніми" (сильні та слабкі сторони) та "зовнішніми" (можливості та загрози) факторами, що матимуть стратегічне значення для Ляшківської об’єднаної територіальної громади та послугують основою для формулювання стратегічних та операційних цілей її розвитку на довгострокову перспективу (SWOT-аналіз):

Сильні сторони (S)

Слабкі сторони (W)

  1. Землі сільськогосподарського призначення громади переважно становлять ґрунти чорноземного типу.
  2. Потужний сільськогосподарський  комплекс в рослинницькій і тваринницькій галузях .
  3. Наявність біологічного та ландшафтного різноманіття.
  4. Розвинута мережа транспортних та пасажирських сполучень.
  5. Наявність досить розширеної виробничої та соціальної інфраструктури.
  6. Велика місткість споживчого ринку.
  7. Задовільний стан навколишнього природного середовища.
  8. Позитивний досвід роботи із міжнародними фінансовими та донорськими організаціями (Проектом Європейського Союзу та Програми Розвитку Організації Об’єднаних Націй "Місцевий розвиток орієнтований на громаду - ІІ", Проектом Європейського Союзу та Програми Розвитку Організації Об’єднаних Націй "Місцевий розвиток орієнтований на громаду - ІІІ").
  1. Зниження родючості ґрунтів через недотримання сівозмін.
  2.  Слабкий рівень розвитку історико-культурної спроможності громади при наявному потенціалі.
  3. Висока вартість утримання однієї дитини.
  4. Фінансова незабезпеченість навчальних закладів

 

 

 

Сильні сторони (S)

Слабкі сторони (W)

  1. Реалізація проектів соціально-корпоративної відповідальності на засадах пайової участі  суб’єктів господарювання усіх форм власності.
  2. Перехід на прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом та отримання додаткових повноважень у видатковій сфері.
  3. Природний приріст населення, збільшення частки населення дошкільного та  працездатного віку.
  4. Високий рівень зайнятості населення

 

Можливості (O)

Загрози (T)

  1. Зростання попиту на сільськогосподарську продукцію.
  2. Розвиток сільськогосподарського виробництва на основі різноманітних форм власності і видів господарювання та створення для них рівних економічних умов, необхідних для самостійної та ініціативної роботи (створення молочарського кооперативу в  с.Залелія).
  3. Пошук, вибір, створення і реалізація найкращого варіанту із можливих по приведенню мережі соціально-культурної сфери у відповідність до потреб та фінансових можливостей громади.
  4. Створення сприятливих умов для підвищення конкурентоспроможності Ляшківської ОТГ.
  1. Скорочення темпів валового виробництва сільськогосподарської продукції  через нестабільність природно-кліматичних умов та недотримання агротехнологій.
  2. Несприятливий бізнес-клімат в Україні.
  3. Зростання світових цін на енергоносії.
  4. Скорочення державного фінансування із підтримки новостворених об’єднаних територіальних громад.
  5. Недостатня інтенсивність основних фондів.

 

Можливості (O)

Загрози (T)

  1. Забезпечення розбудови і функціонування національної екологічної мережі в степовому Придніпров’ї, невід’ємною ланкою якої повинна стати  існуюча природно-заповідна територія - декоративний "Сад" в селі Ляшківка (40 га) та відносно незмінені живописні ландшафти громади.
  2. Активізація внутрішніх економічних джерел для отримання необхідних фінансових ресурсів на реалізацію проектів соціально-культурного розвитку.
  3. Формування територіально-виробничого комплексу зі значним зменшенням відстаней для надання населенню адміністративних послуг.
  4. Реалізація заходів за участю громадськості щодо поліпшення благоустрою населених пунктів та їх соціально-економічного розвитку.
  5. Додаткові фінансові та майнові ресурси, основним з яких є 60% ПДФО на власні повноваження, державні субвенції (медично-освітня), право розпоряджатися землями на території об’єднаної громади.
  6. Достатня кількість  трудових ресурсів належної якості для забезпечення потреб роботодавців ОТГ.
  7. Збільшення імовірності наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів та класів загальноосвітніх навчальних закладів ОТГ

 

Таким чином, маємо порівняльні переваги розвитку Ляшківської об’єднаної територіальної громади, визначені у результаті аналізу сильних сторін і можливостей:

  • Сильними сторонами Ляшківської об’єднаної територіальної громади (ОТГ) є переважання ґрунтів чорноземного типу в загальній кількості земель сільськогосподарського призначення, потужний сільськогосподарський комплекс в рослинницькій і тваринницькій галузях. Ці сильні сторони є порівняною перевагою ОТГ, оскільки можуть бути підтримані такою можливістю, як зростання в середньостроковій перспективі попиту на сільськогосподарську  продукцію. Зокрема, сприятимуть розвитку сільськогосподарського виробництва на основі різноманітних форм власності і видів господарювання та створення для них рівних економічних умов, необхідних для самостійної та ініціативної роботи (створення молочарського кооперативу в  с.Залелія).
  • Сильними сторонами Ляшківської ОТГ є наявність біологічного і ландшафтного різноманіття, різноманітних історико-культурних ресурсів та задовільний стан навколишнього природного середовища. Ці сильні сторони є порівняною перевагою ОТГ, оскільки можуть підтримані такими можливостями, як отримання додаткових фінансових ресурсів та використання туристичного, історико-культурного та природного потенціалу (а саме, забезпечення розбудови і функціонування національної екологічної мережі в степовому Придніпров’ї, невід’ємною ланкою якої повинна стати  існуюча природно-заповідна територія - декоративний "Сад" в селі Ляшківка, площею 40 га, відносно незмінені живописні ландшафти громади та р.Оріль.
  • Сильними сторонами Ляшківської ОТГ є позитивний досвід роботи із міжнародними фінансовими та донорськими організаціями (Проектом Європейського Союзу та Програми Розвитку Організації Об’єднаних Націй "Місцевий розвиток орієнтований на громаду - ІІ", Проектом Європейського Союзу та Програми Розвитку Організації Об’єднаних Націй "Місцевий розвиток орієнтований на громаду - ІІІ"). Ці сторони є порівняною перевагою ОТГ, оскільки можуть бути підтримані такою можливістю, як активізація внутрішніх економічних джерел для отримання необхідних фінансових ресурсів на реалізацію проектів соціально-культурного розвитку (у 2013 році за проектом "Покращення медичних послуг. Капітальний ремонт приміщень ФАПу  с. Шарівка"; у 2016 році - "Капітальний ремонт: "Енергозберігаючі заходи в Залеліївському фельдшерсько-акушерському пункті).
  • Реалізація проектів соціально-корпоративної відповідальності на засадах пайової участі  суб’єктів господарювання усіх форм власності забезпечуватиме розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури  на підпорядкованій території.
  • Високий рівень використання елементів електронного врядування сприятиме впровадженню програм зі спрощення дозвільної системи та підвищення ефективності управління соціально-економічними процесами в ОТГ.
  • Перехід на прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом та отримання додаткових повноважень у видатковій сфері збільшать ймовірність пошуку, вибору, створення і реалізації найкращого варіанту із можливих по приведенню мережі соціально-культурної сфери у відповідність до потреб та фінансових можливостей громади.
  • Подальше створення сприятливих умов для підвищення конкурентоспроможності Ляшківської ОТГ сприятиме залученню таких сильних її сторін, як наявність досить розширеної виробничої та соціальної інфраструктури, розвинута мережа транспортних і пасажирських перевезень, велика місткість споживчого ринку у порівнянні з іншими територіальними громадами.
  • Природний приріст населення збільшить імовірність наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів та класів загальноосвітніх навчальних закладів ОТГ.
  • Зростання частки населення працездатного віку сприятиме забезпеченню потреб роботодавців Ляшківської ОТГ у достатній кількості трудових ресурсів належної якості. 
  • Наявність досить розширеної виробничої та соціальної інфраструктури слугує високому рівню зайнятості населення ( в освіті - 69 чол.,  в культурі – п'ятьчол., в медицині – дев’ять чол., у сфері торгівельного та побутового обслуговування – 27 чол., в агропромисловому комплексі – 265 чол., зокрема  в ДП "Націонал  плюс" – 126чол., ТОВ АФ "Колос" -  63 чоловіки).
  •  Додатковими порівняльними перевагами Ляшківської ОТГ можуть стати:

можливість реалізації заходів за участю громадськості щодо поліпшення  благоустрою населених пунктів та їх соціально-економічного розвитку;

формування територіально-виробничого комплексу зі значним зменшенням відстаней для надання населенню адміністративних послуг.

  1. Цілі та пріоритети розвитку об'єднаної територіальної громади

Пріоритети розвитку ОТГ:

Ляшківська ОТГ - одна із громад Царичанського району Дніпропетровської області, де економічне зростання є інструментом перетворення його територій у край, де людям комфортно та безпечно жити і працювати, де для жителів ОТГ створено умови для самореалізації, а збереження довкілля є природною потребою людини.

Цілі ОТГ:

1. Розвиток сільських територій.

2. Економічна та енергетична безпека.

3. Розвиток людського капіталу.

Цілі 1 – 2 об’єднали спектри втручань, що стосуються окремих сфер діяльності та територій району. Натомість, ціль 3 "Розвиток людського капіталу" є прямою соціальною інвестицією, яка забезпечує розвиток та збереження населення, демонструє цінність кожного мешканця ОТГ для створення спільного добробуту. Вміння домовлятися й об’єднуватися, демократично приймати рішення і власними зусиллями вирішувати спільні проблеми набувають особливого значення в умовах дефіциту бюджетних коштів. Тому ефективне впровадження проектів, які будуть реалізовуватися в рамках досягнення стратегічної цілі 3, опосередковано сприятиме досягненню решти   цілей.

Реалізація цілей має допомогти перетворити економіку ОТГ з  повільно зростаючої, базованої на великих енерговитратах та виснаженні навколишнього природного середовища економіки на більш сучасну, базовану на інноваціях, активності підприємців, економіку, що ґрунтується на оптимальному розміщенні економічних суб’єктів та ощадливому використанні природних ресурсів ОТГ.

 4. Основні завдання та механізм реалізації Плану соціально-економічного розвитку об'єднаної територіальної громади

4.1. Ціль 1: Забезпечення розвитку сільських територій ОТГ.

1.1.Забезпечення конкурентоспроможності сільськогосподарського комплексу.

 У відповідь на існуючі проблеми в галузі сільськогосподарського виробництва План передбачає, що протягом 2017 року першочергову увагу слід зосередити на здійснення заходів щодо:

підвищення рівня конкурентоспроможності сільськогосподарського виробництва на внутрішньому  та   зовнішньому ринках, орієнтованих на інтенсивне впровадження ресурсозберігаючих технологій;

створення необхідних умов для повної реалізації біологічних властивостей рослинницької продукції та підвищення селекційно-генетичного потенціалу продукції тваринництва (особливо в молочній галузі);

відновлення зрошувальних земель сільськогосподарського призначення по агроформуваннях усіх форм власності ОТГ;

урегулювання податкової дисципліни;

розвитку сільськогосподарського виробництва на основі різноманітних форм власності і видів господарювання та створення для них рівних економічних умов, необхідних для самостійної та ініціативної роботи;

формування сприятливого життєвого середовища у сільській місцевості.

Очікувані результати:

збільшення ефективності сільськогосподарського виробництва;

зменшення впливу природно кліматичних умов на розвиток і достигання сільськогосподарських культур;

отримання  конкурентоспроможної сільськогосподарської продукції;

зростання споживчого попиту на вироблену продукцію;

збільшення податкових надходжень до бюджетів усіх рівнів, у тому числі за рахунок підвищення орендної плати за земельні частки (паї) до 5% від нормативно-грошової оцінки земель; та збільшення відсотку орендної плати з доходів фізичних осіб, які обробляють земельні частки (паї) одноосібно.

Індикатори:

кількість сільськогосподарських підприємств усіх форм власності;

галузева структура сільськогосподарського виробництва;

ефективність сільськогосподарського виробництва, що характеризується показниками продуктивності (урожайність сільськогосподарських культур, продуктивність худоби та птиці);

обсяг експорту сільськогосподарської продукції та продуктів її переробки;

рівень доходів сільськогосподарських підприємств усіх форм власності.

Завдання

Сфери реалізації проектів

1.1.1.Забезпечення 

вирощування стабільно високих урожаїв рослинницької продукції  та створеннявисокоякісноїпереробкисировини на засадах інтенсифікації, енергозаощадження й екологічноїбезпеки

  • Проведення оптимізації структури посівних площ до науково-обґрунтованихнормусільськогосподарськихпідприємствахусіх форм власності .
  • Відновлення та налагодження систем                      зрошення на території ОТГ:

ПП "Агропром - 2000" – 50 га.        

  • Нарощенняоб’ємівзберіганнязернових та технічних культур ТОВ "Дніпроелеватор".
  • Забезпеченнявиробництва та зберіганнявисокоякісногонасінняозимоїпшениці ТОВ АФ"Колос".
  • Розвитокорганічногоземлеробства та виробництвоорганічнихпродуктівхарчування .
  • Підтримкарозвиткусільськогосподарськогообслуговуючого кооперативу по реалізації плодово-ягідноїпродукції

1.1.2. Розвиток молочного скотарства та свинарства

  • Збереження та раціональневикористаннявласнихплеміннихресурсів в селекційномупроцесі за рахунокфункціонуванняплемрепродуктораповирощуванню свиней  Великоїбілої породи  та двохплемрепродукторів з розведеннявеликоїрогатоїхудоби (ДП "Націонал плюс" ).
  • Створеннямінікомбікормового цеху для впровадженняновітніхтехнологійгодівліхудоби, а самевикористанняповнораціоннихкомбікормівізнатуральнихпродуктів без включеннягормонів та антибіотиків (ТОВ Агрофірма "Колос").
  • Організаціясільськогосподарськогообслуговуючогомолочарського кооперативу в с.Залелія .
  • Здійсненняреконструкціїприміщення для нарощенняматочногопоголів’я  до 300  голів                       (+70) по ДП "Націонал плюс"

1.2. Підтримка зайнятості населення

З метою розширення сфери застосування праці, "детінізації" зайнятості, зменшення диспропорції між попитом і пропозицією робочої сили, створення умов соціального захисту осіб, нездатних на рівних конкурувати на ринку праці, передбачається у 2017 році здійснити заходи щодо:

забезпечення кваліфікованими спеціалістами підприємства, установи та організації району, зокрема, кадрами галузей освіти, охорони здоров’я, а також робітничих професій.

Очікувані результати:

поліпшення кадрового забезпечення.

Індикатори:

кількісні показники зайнятості населення.

Завдання

Сфериреалізаціїпроектів

1.2.1.Забезпечення попиту на трудовіресурси

  • Проведеннясистемноїпрофорієнтаційноїроботи з незайнятимнаселенням.
  • Легалізація (оформлення) власниківземельнихчасток (паїв), якіобробляютьїходноосібно, шляхом створення ПП (167 осіб)

 

         1.3.Розвиток житлово-комунальної інфраструктури населених пунктів ОТГ

Задля забезпечення задоволення першочергових потреб населення і створення  необхідних умов для функціонування  народного  господарства, першочергова увага у 2017 році має бути зосереджена на створенні можливостей:

щодо створення безпечних умов дорожнього руху та автотранспортних пасажирських перевезень на території ОТГ;

щодо відновлення об'єктів зовнішнього освітлення населених пунктів;

Очікувані результати:

збереження існуючої вулично-дорожньої та автотранспортної пасажирської мережі;

забезпечення світлового комфорту у вечірній і нічний час для мешканців ОТГ.

Індикатори:

якість доріг комунальної власності та загального користування;

кількісні й якісні характеристики штучного освітлення, що регламентуються нормами.

Завдання

Сфериреалізаціїпроектів

1.3.1. Поліпшеннязабезпеченнянаселенихпунктівпитнимиводними ресурсами

  • Будівництво розвідувально-експлуатаційної сведловини  та водопровідних мереж в с.ЛяшківкаЦаричанського району Дніпропетровської області

протяжністю 0,150 км (орієнтованакошториснавартість – 1500,0 тис. гривень)

 

1.3.2. Збереженняіснуючоївулично-дорожньої та автотранспортноїпасажирськоїмережі

 

  • Забезпеченняналежного автобусного сполучення усіх дев’яти населених пунктів відповідно до затверджених маршрутів загального користування.
  • Впровадження проекту "Капітальний ремонт вул. Зої Космодем'янської в с. Нетесівка"  (кошторисна вартість 3000,0 тис. гривень)

 

1.3.3. Збільшення об'єктів зовнішнього освітлення населених пунктів ОТГ

  • Реконструкція мереж зовнішнього освітлення в с.Ляшківка,   с.Шарівка, Орлівка, Залелія, Нетесівка, Лозуватка, Помазанівка (очікувана кошторисна -вартість 1500,0 тис.гривень)

 

1.4.  Удосконалення соціальної інфраструктури населених пунктів ОТГ

Проаналізувавши структуру та зміст соціального простору,  а також враховуючи можливості забезпечення попиту населення на здобуття якісних освітніх, культурних, медичних послуг та допомогу, спрямовану на розв’язання життєвих проблем осіб і окремих  соціальних  груп,  які  перебувають у складних життєвих  обставинах  і  не можуть самостійно їх подолати, виникла потреба у створені оптимальної соціальної мережі відповідно до демографічної ситуації у ОТГ.

Очікувані результати:

задоволення соціальних інтересів всіх верств населення, відносин суспільства і особи, умов праці й побуту, здоров’я, відпочинку.

Індикатори:

рівень послуг із забезпечення задоволення потреб населення у соціальних благах;

кількість функціонуючих об’єктів соціальної інфраструктури.

Завдання

Сфери реалізації проектів

1.4.1. Поліпшення якості та конкурентоспроможності освіти

  • Матеріально-технічне забезпеченняфункціонуванняосвітньоїмережі, а саме:

 

  • Проведення у рамках пілотного проекту "Відкритий світ" для учнів 5-9 класів Ляшківської ЗОШ І-ІІІ ст. експериментального  навчання з використанням п'яти нових педагогічних інструментів - інтерактив, мультимедійність, моделінг, комунікативність і креативність учня, а саме: за темою "Розробкасистемивихованнясільськоїмолоді на засадах розвиткужиттєвихнавичок"

 

1.4.2.  Підтримкарозвиткукультури

  • Зміцнення матеріально-технічної бази Залеліївського сільського будинку культури, а саме:

Реалізація проектної пропозиції "Капітальний ремонт  сільського будинку культури в с.Залелія вул.Чкалова,8а" (очікуванакошториснавартість - 5500,0тис.гривень).

  • Забезпечення проведення щорічно понад                 20 культурно-мистецьких заходів

1.4.3. Створення сприятливих умов для занять населення фізичною культурою і спортом

 

 

  • Проведеннящорічнопонадп’ятикомплекснихспортивнихзаходів за участюучнівської та студентськоїмолоді.
  • Забез­печенняучастіспортсменів ОТГ на обласних та всеукраїнськихзмаганнях

 

4.2. Ціль 2: Забезпеченняекологічної та енергетичноїбезпеки ОТГ.

  1. Створення умов для поліпшення стану довкілля та управліннявідходами

На сьогоднішній день назріла нагальна потреба ефективного і прискореного розв'язання завдань екологічної безпеки ОТГ та переведення його економіки на модель сталого й екологобезпечного функціонування вже в найближчій перспективі. Першим кроком до цього буде створення належних умов для забезпечення санітарно-епідеміологічної безпеки населення. У переліку завдань не останнє місце посяде розвиток свідомості населення щодо збереження та догляду за навколишнім середовищем. Особливий акцент буде зроблений на формуванні екологічної культури дітей та молоді.

Очікувані результати:

підвищення екологічної культури населення.

Індикатори:

кількість екологічних навчальних курсів у програмах позашкільних та шкільних навчальних закладів;

охоплення населення послугами зі збирання ТПВ;

наявність рекреаційних зон.

Завдання

Сфериреалізаціїпроектів

2.1.1. Формуванняекологічноїкультуринаселення

  • Розробка та впровадженняконцепціїекологічноїосвіти в позашкільних та шкільнихнавчальних закладах ОТГ.

 

 

  • Проведеннясереднаселення ОТГ просвітницькоїкампанії, спрямованої на підвищеннякультуриповодження з твердимипобутовимивідходами та з питаньекологічноїбезпеки

2.1.2. Поліпшеннязбору та утилізації ТПВ

 

 

  • Розроблення та затвердження ОТГ схемисанітарногоочищеннянаселенихпунктіввідповідно до Закону України  "Про відходи".
  • ЗабезпеченнянаселенихпунктівЛяшківської ОТГ технікою та обладнанням  для санітарної очистки, а саме : для упередженнявиникненнянесанкціонованихсміттєзвалищ та засмічення територій населених пунктів – придбання сміттєвозу ГАЗ 3309 МБЗ -7,5 (очікувана кошторисна вартість – 800,0 тис.гривень)
  • Охоплення населених пунктів ЛяшківськоїОТГ послугами із збирання ТПВ

2.1.3. Розвитокекомережі та рекреаційних зон

  • Виділення в натурі (на місцевості) межііснуючого природно-заповідного фонду ОТГ, а самеоб'єкту: декоративний "Сад" в селіЛяшківка, загальноюплощею 40 га

 

  1. Енергоефективність та енергозбереження

Постійне зростання цін на енергоресурси висуває на перше місце пріоритетність заходів щодо упровадження енергозберігаючої політики в  ОТГ та пошуку енергоефективних технологій виробництва.

Очікувані результати:

досягнення максимальної ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів;

заощадження бюджетних коштів.

Індикатори:

рівень використання газу в загальному обсязі енергоспоживання.

Завдання

Сфери реалізації проектів

2.2.1.Упровадження енергоефективних заходів, раціональне використання енергетичних ресурсів

  • Проведення енергозберігаючих заходів в Ляшківському фельдшерсько-акушерському пункті за проектом:

Реконструкція Ляшківського ФАПу КЗ «Царичанського районного  ЦПМСД  ЦРР»  під амбулаторію загальної практики сімейної медицини за адресою: с. Ляшківка, вул. Соборна,1, Царичанського району, Дніпропетровської області.  Реконструкція системи опалення Ляшківської ЗОШ І-ІІІ ступенів за адресою: с.Ляшківка, вул.Центральна, 3 Царичанського району Дніпропетровської області "

 

4.3. Ціль 3: Удосконалення розвитку людського капіталу.

3.1. Підвищення громадської активності мешканців

Завдання

Сфери реалізації проектів

3.1.1. Залучення мешканців до вирішення місцевих проблем

 

 

 

  • Поліпшення благоустрою сіл шляхом самоорганізації мешканців ОТГ, а саме:

Організація діяльності постійно діючої комісії з питань поводження з безхазяйними відходами;

проведення не менше чотирьох суботників на рік.

 

  • Реалізація проектів соціально-корпоративної відповідальності на засадах пайової участі суб’єктів господарювання усіх форм власності у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури на підпорядкованій території

 

3.2. Посиленняроліінститутівгромадськогосуспільства, взаємодіїгромадськості та влади у забезпеченнітериторіальногорозвитку ОТГ

Завдання

Сфери реалізації проектів

3.2.1.Забезпечення прозорості діяльності місцевої влади

 

  • Запровадженнярізноманітних форм спілкуваннямісцевоївлади з громадськістю (сходи територіальних громад; особистіприйомигромадян).
  • Організація у разі потреби відкритихконсультаціймісцевоївлади з представникамиінститутівгромадянськогосуспільствауформаті"круглістоли" та "неформальнізустрічі".
  • Проведеннямоніторингугромадсько-політичнихнастроївнаселення та оцінкисуспільно-політичноїситуації в ОТГ.
  • Забезпеченняполітичноїактивностігромадян ОТГ у виборчомупроцесі

 

3.2.2.Забезпечення рівного та вільного доступу одержувачівадмінпослуг  до територіально-управлінськоїінформації

 

  • Взаємодія органів місцевої влади, дозвільних органів, посадових та службових осіб цих органів у сферіорганізаціїнаданняадміністративнихпослуг за принципом "організаційноїєдності"
  • Реалізація проекту "Створення центру надання адміністративних послуг в с.Ляшківка" (очікувана кошторисна вартість – 870,0 тис.гривень)

 

  1. Фінансове забезпечення реалізації Плану

План реалізації проектів та виконання завдань розвитку Ляшківської територіальної громади:

Назва заходу

Джерела фінансування

Обсяги фінансування, тис.грн

1."Капітальний ремонт  сільського будинку культури в с. Залелія по вулиці Чкалова,8а Царичанського району Дніпропетровської області"

ДФРР, місцевий бюджети

2555,449

2.Створення центру надання адміністративних послуг 

Фонд конкурсу об'єднаних територіальних громад для створення центрів надання адміністративних послуг, місцевий бюджет

0,870

3.  Реконструкція Ляшківського ФАПу КЗ «Царичанського районного  ЦПМСД  ЦРР»  під амбулаторію загальної практики сімейної медицини за адресою: с. Ляшківка, вул. Соборна,1, Царичанського району, Дніпропетровської області.

 

  Обласний, місцевий бюджети        

1400,0

4."Реконструкція мереж зовнішнього освітлення вулиць  Центральна, Лермонтова, Ломоносова, Соборної, Гоголя, Пушкіна в с.Ляшківка Царичанського району Дніпропетровської області"

Обласний бюджет

4070,000

5."Реконструкція мереж зовнішнього освітлення вулиць  Рокосовського, Зої Космодем’янської, Черняховського в с.Нетесівка Царичанського району Дніпропетровської області"

Обласний бюджет

165,0

6."Реконструкція мереж зовнішнього освітлення вулиці  Чкалова в с.Залелія Царичанського району Дніпропетровської області"

Обласний бюджет

190,0

7."Реконструкція мереж зовнішнього освітлення вулиць  в с.Шарівка Царичанського району Дніпропетровської області"

Обласний бюджет

175,0

8. Придбання сміттєвозу ГАЗ 3309 МБЗ-7,5

Обласний, місцевий бюджети

1000,0

9."Будівництво розвідувально-експлуатаційної свердловини  та водопровідних мереж в с.Ляшківка Царичанського району Дніпропетровської області"

Обласний, місцевий бюджети

2000,0

10. ."Капітальний ремонт вул. Зої Космодем'янської в                      с. Нетесівка"   

 Обласний, місцевий бюджети        

2631,112

11. Реконструкція та благоустрій території сільського парку та меморіалу Слави за адресою: с.Ляшківка, Царичанського району Дніпропетровської області”

Державний бюджет, місцевий бюджет

1000,0

12.Реконструкція та благоустрій території Ляшківського сільського будинку культури за адресою:с.ЛяшківкаЦаричанського району Дніпропетровської області”

Державний бюджет, місцевий бюджет

1000,0

13. Реконструкція та благоустрій території Ляшківської ЗОШ І-ІІІ ст. за адресою:с.Ляшківка, Царичанського району Дніпропетровської області”

Державний бюджет, місцевий бюджет

1000,0

14. Реконструкція системи опалення  Ляшківської ЗОШ I-III ступенів Царичанського району Дніпропетровської області”

Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на розвиток інфраструктури ОТГ

1100,0

15. „Створення „Центру безпеки” модульного типу”

Обласний, місцевий бюджет

2500,0

16. Встановлення системи оповіщення по Ляшківській ОТГ

Обласний. Державний бюджет

1206,0

  1. Моніторинг та оцінка результативності реалізацію Плану

Моніторинг реалізації Плану буде здійснювати щоквартально  відділ фінансово-економічних та інвестиційних питань.

Упровадження Плану проводитиметься через реалізацію комплексу організаційних, фінансових та інформаційних заходів, які реалізовуватимуться всіма суб’єктами територіального розвитку. 

 Заходи, які включені до Плану, стануть пріоритетними при фінансуванні як із місцевого бюджету, так і при надходження цільових коштів із бюджетів вищого рівня.

Фінансове забезпечення реалізації Плану здійснюватиметься за рахунок:

Державного фонду регіонального розвитку;

коштів галузевих (міжгалузевих) державних цільових програм та бюджетних програм центральних органів виконавчої влади, що спрямовуються на розвиток відповідної сфери в регіонах;

субвенцій, інших трансфертів із державного та обласного бюджетів місцевим бюджетам;

коштів місцевих бюджетів;

коштів міжнародної технічної допомоги (МЕРМ);

коштів інвесторів, власних коштів підприємств та інших джерел не заборонених чинним законодавством.

У ході моніторингу Плану вирішуватиметься ціла низка завдань:

контроль за реалізацією Плану в цілому;

оцінювання ступеня досягнення прогресу за цілями.

Показники для моніторингу збиратимуться за результатами кожного кварталу  реалізації Плану. На основі зібраних даних готуватиметься  звіт.

         Звіт скрадатиметься з переліку ключових показників за кожною ціллю, кожним пріоритетом або заходом. Буде містити інформацію про досягнення кожного об’єктивного пріоритету або виконання заходу, оцінювання можливостей досягнення поставлених цілей.

Моніторингові звіти будуть відкритими документами. 

        7. Захист населення і територій від надзвичайних ситуацій, забезпечення пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту

З метою запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, зменшення збитків і втрат у разі їх виникнення, ефективної ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, що згідно вимог Кодексу цивільного захисту є одним із головних пріоритетів у діяльності місцевих органів виконавчої влади, та відповідно до вимог Законів України  розроблена програма захисту населення і територій від надзвичайних ситуації техногенного та природного характеру на 2017-2019 роки.

Оптимальним варіантом розв’язання проблеми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру є реалізація державної політики у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій шляхом системного здійснення першочергових заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій за рахунок коштів державного і обласного бюджету.

Програма спрямована на забезпечення цивільного захисту Ляшківської ОТГ шляхом забезпечення функціонування територіальної підсистеми єдиної Державної системи цивільного захисту, а саме:

1. створенняпідрозділу МПО;

2. створеннясистемиоповіщення по ОТГ;

3. забезпеченняпрацівників МПО обладнанням для повноцінноїроботи;

4. виконаннязаходів, спрямованих на навчаннянаселення основам життєдіяльності, діям в екстремальнихситуаціях.

5. Створення та накопичення  матеріального резерву Ляшківської ОТГ для виконання заходів, спрямованих на запобігання та ліквідацію надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

6. Утримання системи централізованого оповіщення населення.

7. Забезпечення працівників територіальних формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами радіаційного та хімічного захисту.

8. Виконання заходів, спрямованих на навчання населення основам життєдіяльності, діям в екстремальних ситуаціях.

9. Забезпечення функціонування системи управління в умовах надзвичайної ситуації.

                   Вирішення вищезазначених завдань без залучення фінансових ресурсів неможливе.

 

 

 Секретар сільської ради:                                                     Н.П.Шарівська

 

Начальник відділу фінансово-економічних

та інвестиційних питань                                                       Т.В.Шарівська

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь